ADS

Ahad, 7 Disember 2014

Tanaman herba Untuk Lelaki Supaya Kuat Dan Tahan Lama

Untuk menambah daya hidup lelaki, ada pelbagai tanaman herba yang boleh dimakan. Apa sajakah? Berikut di antaranya:
ginseng
l. Ekstrak ginseng
Ginseng merupakan tumbuhan dengan khasiat meningkatkan stamina tubuh, prestasi fizikal, meningkatkan ghairah seksual, memperbaiki aliran darah, dan menunda proses penuaan dan penurunan fungsi rangkaian atau organ.
2. Ekstrak damiana Damiana (Turnera aphrodisiaca) berkhasiat dalam meningkatkan stamina kaum lelaki merupakan tumbuhan belukar kecil dengan daun beraroma khas. Tanaman ini digunakan sebagai afrodisiak (bahan-bahan yang digunakan untuk merangsang daya seksual), antidepresi, tonikum, dan diuretik.
3. Ekstrak yohimbe
Ekstrak yohimbe merupakan alkaloid yang berasal dari tanaman Pausinystalia yohimbe, dan bermanfaat untuk meningkatkan stamina lelaki. Kesannya melebarkan pembuluh darah, meningkatkan aliran darah, khususnya di rangkaian erektil.
4. Muira puama
Muira puama (Ptychopetalum olacoides) merupakan tumbuhan belukar dari Brazil yang digunakan sebagai afrodisiak dan perangsang sistem saraf.
5. Ginseng Siberia
Ginseng Siberia (Eleutherococcus senticosus) digunakan untuk meningkatkan stamina dan meningkatkan daya tahan terhadap stres.
6. Arginine
Arginin merupakan asid amino yang berfungsi meningkatkan aliran darah melalui pembentukan nitrik oksida yang merelaksasikan saluran darah.
7. Halia
Halia (Zingiber officinale Rosc) merupakan tumbuhan semusim yang banyak ditemui di Malaysia dan nusantara amnya dan belahan dunia lain. Halia mengandungi minyak atsiri, damar, mineral sineol, fellandren, kamfer, zingiberin, zingiberol, gigerol, lipidas, asam aminos, niacin, vitamin A, B1, C dan protein. Di balik rasanya yang pedas, halia mempunyai khasiat merangsang pelepasan hormon adrenalin, melebarkan pembuluh darah dan mempercepatkan aliran darah. Halia juga mengandungi antioksidan yang membantu meneutralkan kesan merosakkan yang disebabkan radikal bebas didalam tubuh.

2 ulasan:

  1. Beberapa herbal sudah dikemas dalam suplemen di masa kini, salah satu yang saya kenal adalah Supervira. Supervira adalah suplemen berbentuk kapsul yang mengandung kombinasi 6 bahan herbal yang terbukti aman, tanpa efek samping dan bermanfaat dalam memelihara, memulihkan dan meningkatkan stamina dalam komposisi dan takaran yang pas. http://goo.gl/hzFpPY

    Setiap kapsul Supervira mengandung:

    Niacin atau vitamin B3 yang bermanfaat memperlebar pembuluh darah, sehingga meningkatkan aliran darah, termasuk ke organ reproduksi, juga penting untuk sintesa hormon seksual pria, testosteron.
    L-Arginine HCl, salah satu asam amino yang berfungsi menyuplai atom Nitrogen, untuk membentuk senyawa Nitrogen Oksida (NO) yang berperan penting dalam meningkatkan gairah.
    Muira Puamasejenis herbal dari hutan Amazon yang lazim digunakan sebagai pembangkit gairah seksual dengan cara:
    Meningkatkan aliran darah ke area organ reproduksi, sehingga membantu proses ereksi pada pria.
    Meningkatkan produksi hormon seksual, bila dikonsumsi dalam jangka panjang.
    Avena Sativa sangat kaya akan silikon, mangan, zinc, kalsium, fosfor serta vitamin A, B1, B3 dan E, untuk meningkatkan energi tubuh dan memulihkan stamina tubuh akibat stress.
    Stinging Nettle, herbal dari daratan Eropa yang bermanfaat menjaga kesehatan prostat dan meningkatkan jumlah testosteron (hormon seksual pria).
    Black Pepper, mengandung piperine, alkaloid yang bermanfaat meningkatkan kemampuan tubuh menyerap nutrisi.

    BalasPadam